چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ادامه نكاتي درباره انواع وافل ها

گروه توليدي EHC با در اختيار داشتن تيم فني كار آزموده در عرصه طراحي و توليد وافل ساز،تجهيزات فست فود،كافي شاپ و رستوران فعاليت مي كند.

ادامه نكاتي درباره انواع وافل ها

۱۱۵ بازديد

در ادامه بحث نكاتي درباره وافل ها خواهيم داشت:

  1. مغول ها نيز در عرضه وافل در جهان جايگاه بزرگي دارند.

تمامي ما از نام مغول فقط چنگيز خان معروف را مي شناسيم اما يكي از بزرگترين برند هاي توليد وافل در جهان توسط برادران فرانك اداره مي گردد.

اگو مايونز يكي يكي از موفق ترين شركت ها حتي در زمان ركود بزرگ جهاني كه پس از جنگ جهاني رخ داد نيز سود بسيار زيادي كسب كردند.

 

  1. توماس جفرسون، كسي وافل ساز را وارد آمريكا كرد

شايد شما فكر كنيد كه وافل ساز ها توسط كرنليوس اسوارتات در آمريكا شناخته شد اما اينطور نيست.

توماس جفرسون يكي از اشخاصي بود كه وافل ساز آهني را به آمريكا برد از آنجايي كه او يك سياستمدار بود به هديه او كه همان وافل ساز آهني بود توجه بسياري شد و سبب شد تا كرنليئس اسوارتات با ايجاد كمي تغييرات در وافل ساز آهني اقدام به ثبت اختراع آن كند.

 

  1. 29 وافل فقط در 10 دقيقه

وافل هر چند كه به نظر مي رسد اما كالري مناسبي دارد و طبيعتا نمي توان مقدار زيادي وافل خورد اما اين شيريني آنقدر محبوب است كه سبب مي شود فردي فقط در 10 دقيقه 29 وافل ميل كند.

پاتريك برتولتي يك جارو برقي تمام عيار؛ اين فرد ركورد هايي نظير خوردن بيشترين هات داگ و چند مورد ديگر در كارنامه خود دارد.

او با خوردن 29 وافل در 10 دقيقه فردي به نام جوي چستونت را شكست دارد و ركورد جديدي زد.

 

  1. وافل يخ زده؟؟؟

تا اينجا چند برند را معرفي كرديم كه وافل در سود دهي يا گسترش آنها نقش داشته اما مي خواهيم يك برند ديگري را معرفي كنيم.

برند ايگو در آن زمان دست به اقدام جالبي زد كه اميدوار بود كه اين موضوع سبب شود تا به سود كلاني دست پيدا كند اما اينگونه نبود.

اين شركت ابتدا وافل يخ زده را به بازار معرفي كرد و براي اينكه مردم بيشتري را به سمت محصول خود جذب كند نام محصول خود را فروفافل نام گذاري كرد.

هر چند كه اين محصول مشتريان خاص خود را دارد اما مردم وافل هاي تازه را به وافل يخ زده ترجيح مي دهند.

 

  1. وافل به كمك بستني فروشان شتافت.

بستني قيفي، اين بستني از يك قيف كه بان درست شده است سرو مي شود و اسكوپ هاي بستني داخل قيف نان گذاشته مي شود اما آيا تا بحال فكر كرديد كه نان قيفي بستني از كجا آمده؟؟؟

در سال 1904 در سنت لوييس يك جشنواره برگزار شد كه در آن تعداد زيادي بستني فروش شركت كردند يكي از بستني فروش ها در همان مرحله اول شكست خورد اما او بايد پيروز اين مسابقه مي شد ايده اي به ذهن او رسيد سپس نزد يكي از دوستان خود كه فروشنده وافل بود رفت و از او درخواست كمك كرد؛ دوست او به وسيله چندين وافل نان قيفي ساخت كه اسكوپ هاي بستني داخل آن قرار داده مي شد.

اين اتفاق كه منجر به توليد بستني قيفي بود در سال 1904 روي داد.

 

  1. بروكسل ديروز، بلژيكي امروز

وافل بلژيكي يا بروكسل در اروپا شناخته شده بود اما در آمريكا اينطور نبود. در سال 1962 در سياتل آمريكا فردي به نام موريس ورمرس كه از اهالي بروكسل نيز بود وافل بروكسل را در يك نمايشگاه جهاني به مردم معرفي كرد.

مردم آمريكا بروكسل را اصلا نمي شناختند از اين رو بسيار عصباني بودند كه چنين محصولي نام غير مفهومي دارد در اينجا بود كه موريس ورمرس نام وافل بروكسل را به وافل بلژيكي تغيير داد.

شما چه نكاتي از وافل مي دانيد؟؟؟؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.